Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Mara Mandić” iz Pančeva nagrađena je poveljom Fonda „Miodrag V. Matić” koju dodeljuje Društvo defektologa Srbije za posebna dostignuća u radu sa decom sa smetnjama u razvoju.
Ova povelja se školama i pojedincima koji se svojim zalaganjem ističu u zajednici entuzijasta dodeljuje još od 1983. godine.
Priznanje nosi ime Miodraga V. Matića, istaknutog logopeda i jednog od prvih pedagoga koji su radili sa decom sa smetnjama u razvoju još u predratnoj Jugoslaviji, zaslužnog, između ostalog, i za otvaranje Više defektološke škole.
Imajući u vidu značaj Miodraga V. Matića za razvoj defektološke teorije i prakse u našoj zemlji, povelja se smatra krunom u radu jedne škole ili pojedinca.
To veliko priznanje školi „Mara Mandić” uručeno je na ovogodišnjim Danima defektologa, koji se održavaju u Vrnjačkoj Banji od 8 do 11. februara, a preuzeo ga je direktor škole Goran Vladić.
– Ovo priznanje nije neočekivano. Došlo je kao posledica višedecenijskog rada i zalaganja svih u našoj školi. Svako ko je u ovom poslu, zna da se on radi prvenstveno srcem, sa strašću i ljubavlju, pored, naravno velikog znanja. Naša profesija bira ljude. Bira one koji umeju da vole, da osete drugo ljudsko biće, da prepoznaju potencijal u svakom detetu, njegove potrebe, strahove, naklonosti i osećanja. Ova profesija bira ljude koji imaju veliku empatiju i koji sebe nesebično daruju tokom rada – rekao Vladić na ceremoniji uručenja priznanja u Vrnjačkoj Banji.
Kako navode u školi, čitav kolektiv ove obrazovne ustanove od 1967. godine prolazio je kroz faze napretka, razvoja i razmišljanja kako unaprediti svoj rad.
– Ono što je bilo uvek ključno u radu škole su ljudi, nastavnici koji su ulagali svoj entuzijazam u rad sa decom. Prepoznati i nagraditi entuzijazam je velika odgovornost, kao što je i odgovornost za onoga koji prima tu nagradu. Nagrada podseća na dane osnivanja škole, prve časove, defektologe, ali i nastavnike koji nisu sebe odredili kao defektologe u studijama, ali su se odredili kao entuzijasti radeći sa decom u našoj školi, na sve zaposlene koji nisu u nastavi, ali se brinu da nastava teče u čistim učionicama. Podseća nas na šetnje sa decom po vijugavim brdima i parkovima, spravljanje ukusnih peciva u školskoj kuhinji, plivanja, takmičenja u šivenju, sađenju cveća, pravljenju maketa, mnogo časova podrške po drugim školama. Podseća nas na vremena očekivanja priznatosti i življenja sa tim očekivanjem. U tim očekivanjima nastali su nagrađivani pisani i crtani radovi dece koje su nastavnici bodrili i vodili tamo gde su postojale sumnje u njihov uspeh – zapisano je na sajtu škole.