PANČEVO: Obeležen jubilej železnice u Južnom Banatu i Srbiji

Povodom obeležavanje 170 godina od puštanja u rad prve železnice u Južnom Banatu i 140 godina u Srbiji Zavod za zaštitu spomenika kulture u Pančevu organizovao je danas u dvorani „Apolo” drugu Konferenciju o industrijskom i tehničkom nasleđu sa temom železničkog nasleđa u Srbiji.

Osamnaest autora iz cele Srbije prijavilo je svoje radove koji su prezentovani na konferenciji.

Konferenciju je otvorila Grozdana Milenkov, v.d. direktora Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu.

– Čast mi je što ćemo ponovo zajedno da damo doprinos još jednom istraživanju i promovisanju industrijskog nasleđa vođeni jubilejima. Pre dve godine to smo uradili sa obeležavanjem 300 godina pivarstva u Pančevu. Vođeni idejom da jednu specifičnu temu, kao što je železničko nasleđe, dodatno istražimo sa ciljem da kao konzervatori koji se bave nepokretnim dobrima i materijalnim nasleđem, nađemo namenu i doprinesemo davanju određenih ideja u svrhu reaktivacije industrijskog nasleđa. Naravno, imamo podršku Grada, koja nam je velikog značaja i trudićemo se u narednom periodu da ovo pretvorimo u jednu dobru praksu sa, nadam se, još boljim rezultatima – rekla je Grozdana Milenkov.

Pročitajte još  U PANČEVU: Od 4. do 6. oktobra 52. „Ex teatar fest”

Na ovom događaju prisutne je pozdravio Darko Ješić, član Gradskog veća Grada Pančeva zadužen za kulturu i omladinu koji je iskoristio priliku da istakne posvećenost Grada Pančeva očuvanju svoje kulturne baštine i bogatog industrijskog i tehničkog nasleđa.

– Grad Pančevo kontinuirano pruža podršku projektima koji imaju za cilj zaštitu i revitalizaciju kulturnih spomenika i vrednih istorijskih objekata. Podrška se ne odnosi samo na ulaganja u materijalne aspekte kulturnih spomenika, već i u njihovu revitalizaciju kao važnih tačaka na mapi kulturnog i turističkog razvoja – naglasio je Ješić.

Pročitajte još  RADIONICA U GRADSKOJ UPRAVI: Razmatran izveštaj o Srednjoročnom planu grada Pančeva

On je podsetio i na to da je železnica od početka bila mnogo više od saobraćajne infrastrukture, te da je predstavljala tehnološki i društveni iskorak, pokretač modernizacije i ekonomske transformacije Srbije.

– Pruga u Južnom Banatu ne samo da je povezivala gradove i ljude, već je donela napredak u mnogim oblastima života, što je imalo veliki uticaj na razvoj našeg grada, ali i čitave zemlje. Svaka stanica, lokomotiva i vagon priča priču o našim precima, njihovim vizijama i naporima da izgrade infrastrukturu koja će služiti narednim generacijama. Naša odgovornost je da sačuvamo te priče, ali i da se trudimo da ih učinimo dostupnim i razumljivim i budućim generacijama. Upravo iz tog razloga, ovakvi projekti stvaraju veze između prošlosti i sadašnjosti, a omogućavaju nam da bogato nasleđe bude dostupno ne samo našim sugrađanima, nego i posetiocima iz drugih delova zemlje i inostranstva, čime doprinosimo razvoju našeg grada – dodao je većnik.

Pročitajte još  ČOVEK SAMO SRCEM DOBRO VIDI: Tajna učionice broj 4 u Gimnaziji „Uroš Predić”

Na konferenciji su se prisutnima takođe obratili i predstavnici Infrastrukture železnice Srbije, Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu, kao i Društva ljubitelja železnice Pančevo.

U Pančevo je prvi voz stigao pre 130 godina, 9. aprila 1894. godine oko podneva, pa je prvi dan dvodnevne Konferencije bio posvećen stručnoj ekskurziji prilikom koje su gosti obišli značajne objekte železnice na teritoriji Južnog Banata.

Copyright © 2021 zdravopancevo.rs. All Rights Reserved/Sva prava zaštićena. U slučaju preuzimanja, prethodno pogledajte Uslove korišćenja.
Podeli: