Večeras oko 20.30 sati na putu Dolovo-Pančevo dogodio se udes, kada je motociklista (1993. godište) naleteo na neosvetljenu traktorsku prikolicu.
Kako nezvanično saznajemo, motociklista je pretrpeo povrede glave i ruke i prevezen je hitno u Beograd.
Snimak sa lica mesta objavila je Instagram stranica 192.RS.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Na portalu Poljoprivredne savetodavne i sturčne službe Srbije diplomirani inženjer Željko Lazić apeluje na traktoriste da se u jeku sezone poljoprivrednih radova ukoliko je moguće, kreću traktorom po atarskim putevima, a u naseljima putevima i ulicama nižeg ranga. Poželjno je da, što je više moguće, traktoristi izbegavaju glavne saobraćajnice i prometne putne pravce.
Lazić podseća na osnovna pravila koja zakon propisuje kada je o traktoristima u saobraćaju reč:
- Traktori se ne smeju kretati brže od 40, odnosno 30 km/h ukoliko se u priključnom vozilu koje vuče traktor prevozi najmanje jedno lice.
- Traktor sme da vuče samo jedno priključno vozilo za traktor. Na njemu se može prevoziti najviše pet osoba. Oni ne smeju stajati ili sedeti na stranicama karoserije, na nestalnom teretu ili teretu koji prelazi visinu tovarnog sanduka.
- Mlađi od 14 godina smeju se prevoziti samo u pratnji punoletnih osoba.
- Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima definisano da traktor mora imati uključeno žuto rotaciono ili trepćuće svetlo u noćnim uslovima saobraćaja, u uslovima smanjene vidljivosti i kada ima priključke za izvođenje radova na najisturenijoj tački tih uređaja. Od velike važnosti za bezbednost je ispravnost svih svetlosnih uređaja, da bi traktor drugim učesnicima u saobraćaju bio vidljiv.
- Takođe je važna redovna provera ispravnosti uređaja za upravljanje i zaustavljanje.
- Ono što u velikom broju situacija spasava život, a zakonom je obavezno, je posedovanje kabine ili zaštitnog rama na traktoru.
- Traktor i priključna vozila za traktor moraju biti registrovani, odnosno moraju posedovati registracionu nalepnicu, koja se izdaje na godišnjem nivou nakon izvršenog obaveznog tehničkog pregleda.
- U kišnom periodu, traktorima se često iznosi blato na glavni put, što dovodi do saobraćajnih nezgoda. Zato je važno da pre uključenja na glavni put vozači traktora skinu blato sa pneumatika traktora i priključnog vozila.
- Za ostale učesnike u saobraćaju važno je da na putevima kojima se kreću traktori i poljoprivredne mašine poštuju ograničenje brzine kretanja, pretiču ta vozila na mestima gde je to dozvoljeno i bezbedno, kao i veća opreznost s obzirom da veliki broj tih vozila nije obeležen na odgovorajući način, nije dovoljno vidljiv, gabaritan je i sporo se kreće.
– Srbija po broju poginulih i povređenih traktorista spada u red najugroženijih zemalja u Evropi. Ne dozvolite da se ovaj broj u sezoni važnih radova u poljoprivredi poveća. Poštujte propise, ne samo da biste izbegli plaćanje kazne za prekršaje koje za vozače traktora, zavisno od težine prekršaja, iznose od tri do trideset hiljada dinara, nego da biste zaštitili svoj i život drugih ljudi – apeluje Željko Lazić.