Veliku novinu uveo je nedavno Fond za penzijsko i invalidsko osiguranje (PIO) u svim filijalama u Srbiji, pa i u Pančevu. Reč je o takozvanim penzionerskim karticama koje će zapravo moći da koriste ne samo penzioneri, već i svi drugi korisnici koji primaju bilo kakvu nadoknadu od PIO fonda.
Kako je rekla direktorka pančevačke filijale PIO fonda Tanja Vergić Topić, cilj ovih kartica jeste da unaprede životni standard pojedinaca koji na njih imaju pravo tako što će im omogućiti popuste i pogodnosti pri plaćanju roba i usluga u preduzećima sa kojima Fond sklopi sporazum o saradnji. To znači da će korisnici kartica moći da ostvare popuste u trgovinskim lancima, salonima, restoranima, ustanovama kulture itd.
Zahtevi za kartice podnose se od srede, 15. marta, a planirano je da se sa njihovom upotrebom krene od 1. oktobra. Prema rečima Tanje Vergić Topić, interesovanje korisnika u Pančevu za izdavanjem ovih kartica je od prvog dana veliko, a pravo na njih u našem gradu ima oko 45.000 ljudi.
Postavili smo direktorki PIO fonda – filijale u Pančevu najvažnija pitanja u vezi sa ovim karticama i saznali smo ko sve na njih ima pravo, kako se podnosi zahtev i koja će tačno korist biti od njih.
Ko sve ima pravo na penzionersku karticu?
– Pravo na penzionersku karticu imaju starosni, invalidski i porodični penzioneri, korisnici tuđe nege i pomoći, korisnici naknade za telesno oštećenje, kao i svi drugi korisnici koji se nalaze u isplati PIO fonda. Mi smo i do sada izdavali kartice koje su služile samo da pojedinac dokaže svojstvo korisnika penzije, dok će sada ove nove kartice nuditi daleko širi spektar pogodnosti. Cilj je da se unapredi standard kako penzionera, tako i korisnika svih drugih naknada PIO fonda.
Gde će sve korisnici kartica moći da ostvare popuste i pogodnosti?
– Konkretan odgovor na to pitanje imaćemo tek oko 1. oktobra kada je planiran početak primene kartica. Kako je ovo nova usluga koju nikada do sada nismo imali u ponudi, ostavljen je malo duži rok da se, s jedne strane, korisnici prijave, odnosno da podnesu zahtev za izdavanje kartice i da s druge strane, PIO fond i mi kao direktori filijala u gradovima širom Srbije potpišemo ugovore sa svim preduzećima, ustanovama, institucijama, trgovinskim lancima, bioskopima, pozorištima, javno-komunalnim preduzećima i drugim privrednim subjektima, odnosno društveno-odgovornim kompanijama koji bi želeli da učestvuju u ovom programu i da našim korisnicima ponude određene pogodnosti za svoju robu i usluge. Ovim putem pozivam zainteresovane za učešće u ovom programu da se jave našoj Filijali putem mejla tanja.vergictopic@pio.rs ili putem telefona 013/325-315 i mi ćemo ih u narednom periodu kontaktirati kako bismo održali sastanak, precizirali sve i potom i potpisali ugovor. Javni poziv privrednim subjektima PIO fond je uputio i na svom sajtu.
Na karticama će moći da se sakupljaju i bodovi. O čemu se tačno radi?
– Zamišljeno je da za svakih 500 dinara koje potroši, korisnik na kartici dobije po jedan bod. Na mesečnom nivou moći će da se skupi bodova do visine prosečne penzije u Srbiji, a za sakupljene bodove korisnici će moći opet da dobiju neke pogodnosti i poklone. To će takođe naknadno biti jasnije definisano, kada ovaj program zaživi. Važno je istaći da bodovi neće moći da se zamene za novac, već isključivo za robu, usluge i određene pogodnosti.
Kako se podnosi zahtev za karticu?
– Zahtev se može podneti na dva načina: elektronski, preko veb sajta PIO fonda ili uživo na šalterima Fonda. Procedura za prijavu je u oba slučaja veoma jednostavna i traje svega dva minuta. Na sajtu PIO fonda potrebno je samo uneti ime i prezime korisnika, njegov JMBG i obavezno kontakt-telefon ili imejl adresu kako bismo korisnika mogli da obavestimo da mu je stigla kartica onda kada se to dogodi. Ovim putem korisnika može prijaviti i član porodice ili bilo koja druga osoba. Uživo korisnik treba da dođe sam i da ponese ličnu kartu ili bilo koji drugi identifikacioni dokument i službenici na našim šalterima će kroz par minuta izvršiti prijavu. U slučaju da roditelj, odnosno zakonski zastupnik, podnosi zahtev u ime maloletnog deteta, korisnika porodične penzije, to takođe može uraditi elektronskim putem, a uživo treba da donese na uvid izvod iz matične knjige rođenih za dete. Takođe, zahtev može podneti i punomoćnik, ali isključivo uz punomoćje overeno kod notara.
Da li ima gužvi na šalterima i da li je produženo radno vreme filijale zbog ove nove usluge?
– Zapazili smo već od juče povećan broj korisnika koji dolaze na šaltere, ali za sada samo u prepodnevnim satima. Filijala Fonda u Pančevu jeste produžila radno vreme do 18 sati, i tako će biti sve do 31. marta, a nakon toga ćemo se vratiti na staro radno vreme sa korisnicima, a to je do 15 sati. U ispostavama u Alibunaru, Kovinu, Opovu i Kovačici radno vreme nije produženo i tamo korisnici zahteve mogu podnositi radnim danima do 14 sati.
Da li osoba koja je tek otišla u penziju može da podnese zahtev za izdavanje kartice?
– Kada neko tek ode u penziju, ne može odmah da podnese zahtev, već to može da učini tek kada dobije prvu penziju. Dakle, penzioner mora prvo da uđe u sistem isplate da bi stekao pravo na karticu.
Da li će kartice moći da se koriste samo na teritoriji opštine ili grada gde vlasnik ima prebivalište ili u celoj državi?
– Predviđeno je da korisnik kartice pomoću nje ostvaruje pogodnosti na teritoriji cele Srbije. Na primer moći će da se ostvari neki popust u određenoj banji ili u restoranu ili prodavnici u nekom drugom gradu u našoj državi gde korisnik otputuje.
Kada će početi izdavanje kartica i da li postoji rok za podnošenje zahteva?
– Kartice će se sukcesivno izdavati od sada pa sve do 1. oktobra kada će početi njihovo korišćenje. Međutim, rok za podnošenje zahteva za izdavanje kartice neće prestati ni tada tako da će svako ko bude želeo da dođe do ovog dokumenta moći to da učini u bilo kom trenutku i posle 1. oktobra.