Grč u želucu, ubrzan puls, hladan znoj, nagli skok pritiska, jeza i drhtavica – samo su neki od simptoma koji vas momentalno obore s nogu kad živite u Srbiji, a pokvari vam se nešto što ste nedavno kupili.
Jer znate i sami kako to ide…
Iako je proizvod pod garancijom, upravo vaše pravo na reklamaciju razlog je što se unapred osećate loše. Naravno da vam nije dobro kad slutite šta će vas sačekati kad se obratite prodavcu.
Ili neće ni trepnuti, a već vam neće uvažiti reklamaciju.
Ili ćete čekati bar 30 dana da vam kažu da vam neće uvažiti reklamaciju.
Ili će vam uvažiti reklamaciju, ali vam neće vratiti novac, nego će vam popraviti uređaj za jedno 60 dana. Uređaj će se vrlo brzo ponovo pokvariti. A onda – sve ispočetka.
Ili vam neće vratiti novac niti će vam popraviti uređaj (jer je popravka nemoguća), ali će od vas tražiti da odaberete nešto drugo iz radnje, iako vama „nešto drugo” ne treba i želite svoje pare.
Osećaćete se otprilike ovako:
Sve će to, naravno, trajati danima, nedeljama i mesecima, koliko god je vama potrebno da dignete ruke od svega i pustite celu stvar niz vodu.
Tome se bar trgovci nadaju.
Ali možete i da se zainatite i pokrenete tužbu.
Tome se trgovci definitivno ne nadaju, ali na sreću ima ponekad i takvih slučajeva.
No, ovo nije takva priča. Naprotiv. I na sreću!
Novosađanka Vesna Bekvalac Juretić doživela je nešto sasvim drugačije i podelila je svoje iskustvo na Fejsbuku. Ono što je IKEA uradila zaista vraća veru u ljude, trgovce, kompanije…
Evo njene priče.
Napokon pozitivno iznenađena!
Napokon vraćena vera u ljude i sistem poslovanja u Srbiji! (nebitno što nije naša firma u pitanju).
Naime, u četvrtak mi je majstor prilikom montiranja umivaonika slomio sifon. Neću da sudim čija je greška i da li je sifon bio ispravan. Uložila sam žalbu isti dan. Šaljem im sliku i molim ih da mi što pre reše problem. Nebitno mi je hoće li prihvatiti reklamaciju, samo da mi kažu da li mogu da kupim posebno taj sifon, jer je inače bio u kompletu sa umivaonikom. Vidim neki sličan, zovem ih da proverim može li taj.
– Nemojte ništa kupovati dok ne vidimo šta će biti. Da ne kupite pogrešan.
– Ali ja ne mogu da čekam mesec dana.
– Ne brinite, potrudićemo se da rešimo problem u najkraćem mogućem roku.
Uskoro dobijam mail da mi reklamacija nije osnovana ali zbog dobre poslovne politike, poslaće mi novi sifon.
Već jutros dobijam poruku da je sifon spakovan i poslat. I evo mi ga stigao. Čak ni poštarinu nisam platila a slali su Bex-om!!!
Oduševljena!!!
Bravo za IKEU!
Ovaj tekst, naravno, nije reklamnog karaktera i IKEA nam nije platila da ga objavimo. No, ako bar jedna firma ili jedan pojedinac budu inspirisani ovakvom poslovnom politikom i počnu da slede ovaj primer, svaka reč će nam se isplatiti – svima.
Krug dobrote je pokrenut, idemo dalje…