Ljubitelji pozorišta imaće priliku da u ponedeljak, 12. februara, od 19.30, u dvorani Kulturnog centra pogledaju predstavu „Ko igra Sonju Savić” u produkciji Gradskog pozorišta Čačak i Bitef teatra.
U komadu Andraša Urbana, koji predstavlja omaž srpskoj glumici Sonji Savić 15 godina nakon njene smrti, igraju Nikola Voštinić, Bratislav Janković, Borjanka Ljumović, Ivana Terzić i Julija Petković.
Predstava je namenjena osobama starijim od 18 godina, budući da su u pojedinim scenama glumci nagi.
Kako je u svom prikazu navela Lana Jeknić, ova smela pozorišna izvedba dočekana je sa ushićenjem i ispraćena ovacijama na premijeri u Bitef teatru.
– Maestralno odigrana, svaka uloga govori za sebe, od imena Sonje Savić, ali i svakog čoveka na sceni pojedinačno. Vedrana Božinović kroji dramski tekst od dobro poznatih izjava Sonje Savić, sjedinjavajući ih sa mizanscenom koji u određenim trenucima odaje utisak nesklada. Međutim, osim Sonjinih reči, koje zvuče u najmanju ruku kao proklamacije ili glas vođe na protestnom skupu, salom odzvanjaju i dobro poznate floskule, klišei i naslovi iz tabloida, koji nas iz epohe osamdesetih i devedesetih godina vraćaju u sadašnji trenutak, otkrivajući lice surove današnjice, u kojoj nema mesta za ličnost – piše, između ostalog Lana Jeknić, a ceo njen tekst možete pročitati na sajtu Kulturnog centra Pančeva.
Izdvojićemo još samo jedan deo teksta kako bismo vam nagovestili o kakvom je komadu reč:
– Ako umetničko delo svoju vrednost zavređuje tek nakon smrti umetnika, a kritika ostaje nema na malobrojne savremene, provokacione forme, usmerene na transformaciju čovekovog duha i njegov duhovni preobražaj, kao što je delo Andraša Urbana, zašto uopšte odlazimo u pozorište? Pojedinci, svakako, u potrazi za kutkom u kome će moći da pogledaju duboko sami u sebe i zapitaju se zašto smo svi mi uopšte tu, pripadnici društva u kojem su talenat, ličnost, pravo na identitet i misao – ugušeni. I dok se publika divi smelosti glumca da na sceni pokaže svoje nago telo, on navlači kartonsku masku neobične životinje, nalik na psa sa ispleženim crvenim jezikom i cvećem na vrhu glave, i izvodi ritualni ples gonjen udarcima pruta, ukazivača kojem ne umemo da se odupremo, bespogovorno igrajući višim usudom podeljene uloge na „životnoj pozornici“. Šta ostaje golom čoveku na goloj zemlji? – pita se Andraš Urban u svom poslednjem pozorišnom ostvarenju, stvarajući višeslojno, uznemirujuće, kompleksno, metatekstualno delo, koje će nesumnjivo razočarati one koji u pozorište odlaze u potrazi za zabavom i delićem vremena u kojem će pronaći mir – poručuje Lana Jeknić.
Ulaznice za predstavu koštaju 800 dinara i mogu se kupiti na blagajni Kulturnog centra.