Udruženje žena „Omoljčanke“ predstavilo je danas u Gradskoj upravi rezultate projekata „Klikni, otkrij, podrži: Digitalizacija tradicionalnog narodnog stvaralaštva Srba u AP Vojvodini kroz e-prodavnicu“.
Projekat je završen 2024. godine, a zapravo je nastavak godinu dana ranije realizovanog projekta „Prezervacija tradicionalnog narodnog stvaralaštva Srba u AP Vojvodini kroz digitalne medije“. Prvim projektom „Omoljčanke” su pokrenule svoj sajt, a zatim su prošle godine sajtu dodale i e-prodavnicu.
Prema rečima Ane Vugrinec, koordinatorke projekta i portparolke Udruženja žena „Omoljčanke“, prvi projekat je finansirao Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama, dok je drugi podržao Zavod za ravnopravnost polova.
– Ovaj projekat je za Udruženje žena „Omoljčanke“ od izuzetnog značaja, zato što smo uspeli da povežemo tradicionalne tehnike i digitalne tehnologije. Žene u ruralnim sredinama nemaju mnogo mogućnosti da predstave svoje radove, niti da unovče svoja znanja i veštine. Otvaranjem e-prodavnice, mi smo ženama omogućile izlaz u svet. To znači da one sada imaju priliku da svoje proizvode prodaju ne samo u Srbiji, već i širom planete – rekla je Vugrinec.
Ona je navela da je u ponudi u e-prodavnici trenutno preko 50 proizvoda.
– To je značajna stvar za nas, jer je to način da promovišemo ono čime se udruženje bavi, ali i da ženama omogućimo neku ekonomsku sigurnost. Plan je da u toku ove godine promovišemo e-prodavnicu kako bi što više ljudi znalo za nju. Dugoročna ideja nam je da se povežemo sa inostranstvom i da svoje proizvode prodajemo i ljudima koji tamo žive, a za koje znamo da su za to zainteresovani. Kada god naši ljudi iz inostranstva dođu u Srbiju na godišnji odmor, oni dolaze u naše udruženje i kupuju proizvode. Najčešće je reč o tkanicama, vezu i zlatovezu. Sada ćemo im uštedeti vreme: moći će da naruče proizvode putem naše e-prodavnice i da ih dobiju na svoju adresu – istakla je Ana Vugrinec.
Prema njenim saznanjima, „Omoljčanke” su trenutno jedino udruženje koje ima svoju e-prodavnicu
– Nadamo se da će naš primer poslužiti i ostalim udruženjima i ženama. Volele bismo da ih inspirišemo da i one rade na tome da svoje proizvode na ovaj način predstave široj publici i da tako poboljšaju ekonomsku stabilnost svojih članica.
Predstavljanju projekta prisustvovao je i Darko Ješić, član Gradskog veća Grada Pančeva zadužen za kulturu i omladinu, koji se ovom prilikom obratio prisutnima.
– Svako vreme nosi svoje izazove i prilike, ali ono što ostaje nepromenjeno je značaj kulturnog nasleđa i njegovog očuvanja. Danas, u eri digitalizacije, imamo jedinstvenu priliku da unapredimo način na koji pristupamo našoj tradiciji, da je učinimo dostupnom svima i da je prenosimo budućim generacijama na način koji je relevantan za savremeni svet. Kultura i tradicija su konstantno u procesu razvoja i transformacije, a ovakvi projekti predstavljaju način na koji možemo očuvati naše korene, dok istovremeno odgovaramo na zahteve modernog društva Čuvanje naših zanata i rukotvorina kroz digitalne alate omogućava da naša kultura bude prepoznatljiva i dostupna široj publici, istovremeno otvarajući prostor za nove oblike izražavanja koji mogu doprineti rastu i razvoju lokalne zajednice. U ovim vremenima, kada se granice između ljudi i ideja sve više brišu, naša kultura ima priliku da bude prepoznata na globalnoj sceni. Grad Pančevo je prepoznao tu vrednost, zato će i u budućnosti podržavati ovakve projekte, jer oni na veoma kreativan način pokazuju sve naše kulturne vrednosti. Podrškom ovakvim inicijativama, naša tradicija postaje pristupačna svima, a njen razvoj nastavlja da obogaćuje život naše zajednice – rekao je Ješić.
E-prodavnicu sa celokupnim asortimanom „Omočanki” možete pronaći OVDE.